Frakt och Leverans
Om din artikel levereras med ett speditörsföretag kommer fraktleverantören att kontakta dig för att boka en tid för att ta emot din försändelse. Var noga med att ange ditt telefonnummer och din e-postadress korrekt!
Kontrollera gärna din skräppostmapp för den saknade e-posten. Om du inte får den inom 24 timmar, vänligen kontakta oss så kontrollerar vi det omedelbart.
Våra varor levereras utan fraktkostnader inom landet.
Du kommer att bli informerad via e-post och få detaljerad spårning av din försändelse. Om du inte får något e-postmeddelande, kontrollera gärna skräppostmappen i din e-postlåda! Vid en leverans med spedition kommer speditionsföretaget att kontakta dig via telefon eller e-post. Var alltid noga med att ange dina uppgifter korrekt!
Din leverans kan bestå av flera paket. Dessa kan levereras på olika dagar på grund av logistiska skäl. På grund av hög fraktvolym kan det uppstå förseningar i leveransen. Logistikern strävar dock efter att leverera sändningen så snabbt som möjligt. Kontakta oss om du inte mottar fler paket inom 3 dagar.
Paket skickas med DHL Paket, DPD och GLS. Större försändelser levereras via DB Schenker eller IDS Logistik till kanten av trottoaren. Leveransen av större försändelser samordnas med dig av fraktföretaget via e-post eller telefon.
Vi erbjuder ingen självupphämtning. OK-Living är en renodlad nätbutik med många lagerplatser i hela Europa. Självupphämtning är av logistiska skäl inte möjlig.
Efter köpet är det inte längre möjligt att göra ändringar. Om varan ännu inte har skickats kan du gärna kontakta oss via e-post.
Din leverans kan bestå av flera paket som kan levereras på olika dagar. Vänligen kontakta oss, så kontrollerar vi internt och kontaktar eventuellt logistikleverantörerna.
Frakten sker enbart inom landet. Leverans till öar är utesluten.
Det är fullt möjligt att din vara skickas i flera paket och anländer vid olika tidpunkter. Om den resterande varan inte har kommit till dig inom 3 dagar efter första ankomsten, vänligen kontakta oss!
Nej. Vi erbjuder ingen internationell frakt på ok-living.de. På vår butikssida OK-Living.eu hittar du en översikt över alla länder där du kan handla och få leverans inom respektive land.
Betalningsalternativ
Vid val av betalning via förskottsbetalning, vänligen överför beloppet inom 10 arbetsdagar. Under denna tid kommer varan att reserveras för dig.
Innehavare: OK Living GmbH u. Co. KG
IBAN: DE67 1207 0000 0378 3800 01
BIC: DEUTDEBB160
Vänligen ange det exakta referensnumret vid överföringen, som anges i bekräftelsemejlet för beställningen.
I beställningsprocessen har du möjlighet att välja betalningsmetoden "Köp på faktura" för beställningar upp till maximalt 4 000 Euro. OK-Living erbjuder "Köp på faktura" via betalningsleverantören Mollie (Klarna Bank AB). Klarna Bank AB genomför direkt under beställningen en identitets- och kreditvärderingskontroll, vilket gör det nödvändigt att du godkänner datadelningen med Klarna. Vänligen observera att en efterföljande ändring av adressen inte är tillåten på grund av denna kontroll. En kontroll görs parallellt i bakgrunden så att du snabbt kan avsluta din beställning så snart din kreditvärdighet har bekräftats. Efter att din beställning har skickats från OK-Living kommer Klarna att skicka dig de nödvändiga betalningsuppgifterna via e-post. Din faktura kommer att skickas från Klarna. Vänligen betala fakturabeloppet direkt till Klarna. Klarna kommer att informera dig tydligt via e-post eller app. Betalningstiden är 30 dagar hos Klarna. För mer information, se följande länk: Klarna Kundenservice.
Betalningsmetoden "Köp på faktura" är tillgänglig för belopp från 0,01 € upp till maximalt 4000 €, förutsatt att kreditvärdighet finns.
Om du väljer betalningsalternativet banköverföring, vänligen använd de bankuppgifter som anges här, vilka även kommer att meddelas dig via e-post vid beställningens mottagande, och betala inom 10 dagar. Vi ber om förståelse för att vi endast kan reservera den beställda varan under denna tid. Om betalningen inte syns på vårt konto inom denna period, kommer vi att avbryta din beställning.
Vi försöker erbjuda våra kunder ett brett utbud av betalningsalternativ. En översikt över detta hittar du under "Betalningsalternativ" i den nedre delen av vår webbshop.
Ångerrätt / Avbeställning / Reklamation / Återbetalning
Efter att din retur av varan har bekräftats i vårt system kommer vi omedelbart att initiera återbetalningen.
Du kan reklamera och returnera din artikel kostnadsfritt inom 30 dagar. Vänligen kontakta oss via e-post för detta.
Efter att beställningen har slutförts är ingen ändring längre möjlig. Om du vill beställa fler artiklar, inga problem! Frakten är gratis hos oss.
Vänligen kontakta oss. Vi skickar gärna en retursedel till dig.
Du kan avboka din beställning utan att ange några skäl. Vänligen skicka ditt återkallande med angivande av beställningsnumret till oss!
Du har rätt att inom en månad återkalla detta avtal utan att ange någon anledning.
Frågor om produkter
Vid leveransen av din produkt får du en monteringsanvisning. Det kan hända att din artikel består av flera paket eller en separat skruvförpackning, så att du kan hitta monteringsanvisningen i ett av dessa.
Den exakta leveransen kan du hitta i respektive artikelbeskrivning. I regel ingår monteringsmaterialet.
Du kommer att få fakturan via e-post efter att dina varor har skickats.
Merparten av våra produkter tillverkas i Europa. Vi har en hel del möbler som tillverkas på beställning exklusivt för OK-Living av certifierade partnerföretag i Östeuropa. Vi har daglig kontakt med våra tillverkare om förbättringar, kundförfrågningar och nyutveckling.
Kontakta oss via e-post och uppge ditt ordernummer och vilken vara du har köpt.
Nej, det gör jag inte. Ditt köp hos OK-Living är inte knutet till ett minsta ordervärde. Vi ser fram emot ditt köp, oavsett om det är stort eller litet!
Som köpare har du 2 års reklamationsrätt från det datum då varan levererades.
På varje produktinformationssida kan du kontrollera om din artikel för närvarande finns i lager. För alla produkter som är tillgängliga igen men som inte finns i lager anger vi handläggningstider. Alternativt kan du också bli informerad via e-post när en produkt är tillbaka i lager.
En ytterligare rabatt är inte längre möjlig, eftersom våra artiklar alltid är prissatta så lågt som möjligt.
Du kan returnera din vara till oss kostnadsfritt inom 30 dagar. Vänligen kontakta oss via e-post för detta ändamål.
Mitt kundkonto
Du kan lägga till eller redigera din leverans- och faktureringsadress under Mina adresser i kundkontot. Detta gäller för orderprocesser som ännu inte har slutförts.
Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det direkt när du loggar in. Klicka på ”Jag har glömt mitt lösenord” och följ instruktionerna!
Logga ut genom att klicka på ”Konto” och sedan på ”Logga ut” i det fönster som öppnas.
Du kan ändra ditt namn, din e-postadress, ditt lösenord eller din titel under ”Personlig profil” i ditt kundkonto.
Nyhetsbrev
Om du vill avregistrera dig från OK-LIVINGs nyhetsbrev kan du göra det i varje nyhetsbrev genom att klicka på länken ”Avregistrera” eller via nyhetsbrevsinställningarna i ditt konto. Har du avregistrerat dig från nyhetsbrevet och fortsätter att få e-post från oss? Kontakta då vår kundtjänst via e-post på info@ok-living.de!
Om du vill radera ditt kundkonto, vänligen skicka in din begäran via kontaktformuläret!